Stappenplan online retourneren (verplicht bij elke retourzending)
1. Vraag via ons Retourformulier een RMA nummer aan.
2. U ontvangt een email met een RMA nummer en de instructies om uw product(en) te retourneren.
3. Na ontvangst van uw retourzending nemen wij contact met u op voor de verdere afhandeling.

Zichttermijn & herroepingsrecht 
Als consument heeft u het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling, deze of een deel hiervan zonder opgaaf van reden te retourneren. Na ontvangst van uw retourzending zullen wij binnen 14 dagen het aankoopbedrag crediteren en terugbetalen op uw bankrekening.

Uitzondering: 
*Speciaal op maat gemaakte artikelen en reeds gepersonaliseerde producten kunnen helaas niet retour. Neem contact met ons op indien u hier een vraag over heeft.
*Onze aangeboden producten zijn heel erg krasgevoelig. Gebruikerssporen zijn dan ook snel zichtbaar. De artikelen worden krasvrij geleverd en bij een retournering worden de artikelen dan ook gecontroleerd op beschadigingen of gebruikerssporen. Mocht u het artikel al beschadigd geleverd krijgen verzoeken wij u binnen 24 uur melding te doen per mail of telefonisch zodat we het artikel kostenloos kunnen omruilen. Bij iedere bestelling zullen wij u middels een flyer hier op attenderen!

Retourneren
Indien u een product wilt retourneren, is het noodzakelijk dat u eerst contact met ons opneemt. Wij geven u een RMA nummer, dat u dient te vermelden op de verpakking van het product dat u terug wilt sturen. Vervolgens kunt u het pakket terugsturen naar ons postadres. Zonder RMA nummer kunnen wij uw retourzending helaas niet in behandeling nemen.

U draagt als afzender het risico voor de retourzending. Wij adviseren om uw pakket in het postkantoor of DHL servicepoints te laten voorzien van een Track&Trace code en het verzendbewijs te bewaren. Hiermee kunt u de retourzending eenvoudig online traceren en een eventuele vermissing bij de vervoerder claimen.

Retourzendingen die niet (voldoende) gefrankeerd zijn, worden door ons geweigerd. Verzend- en/of transportkosten vallen niet onder de garantie en/of herroepingsrecht (Maximale kosten bij pakketzending PostNL: € 6,75 – DHL: € 5,75).

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Garantie
Als u de producten onder normale omstandigheden gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn, heeft u recht op wettelijke garantie. De garantieperiode is afhankelijk van het product. Indien zich er binnen de garantieperiode gebreken vertonen heeft u recht op reparatie of een vervangend product.  U dient uw garantie te melden via ons emailadres info@vanslounjuweliers.nl of telefonisch 045-5271771. We zullen u dan persoonlijk assisteren en beoordelen of uw recht heeft op garantie.

Uw recht op garantie vervalt indien:

  • De schade is ontstaan door foutief gebruik en/of de handleiding niet is opgevolgd
  • De schade is ontstaan door opzet of grove nalatigheid
  • De schade is ontstaan doordat u of een derde poging deed tot reparatie
  • Er sprake is van val-, stoot of waterschade